Okulary przeciwsłoneczne Ray-Ban są ikoną ponadczasowego stylu. Marka już kultowa i rozpoznawalna na całym świecie, przyciąga ludzi kochających wolność i indywidualność.
Została założona w 1937 roku przez przedsiębiorstwo Bausch & Lomb. Aktualnie należy do włoskiej firmy Luxottica Group i cieszy się nieustającym zainteresowaniem. Okulary Ray-Ban z chęcią noszą zarówno gwiazdy filmowe, jak i zwykli ludzie, a szeroki wybór pozwala znaleźć idealny model dla każdego.
Początki marki
Historia marki zaczęła się od modelu, który miał chronić przed słońcem amerykańskich pilotów. Dzięki rozwojowi lotnictwa powstawały bardziej zaawansowane samoloty, potrafiące wznosić się jeszcze wyżej od poprzedników. Osiągnięta wysokość okazała się jednak problematyczna – słońce raziło pilotów, powodowało bóle głowy i nudności. Z tego powodu generał John MacCready zwrócił się do firmy Bausch&Lomb z prośbą o zaprojektowanie okularów, które mogłyby rozwiązać problemy sił powietrznych. Tak powstał jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli – Aviator. Okulary poza charakterystycznym kształtem, posiadały zielone, chroniące przed odbiciami światła soczewki Anti Glare. Po raz pierwszy na rynku model ukazał się w 1936 roku. Już rok później firma postanowiła zarejestrować nazwę Ray-Ban, czyli dosłownie blokadę promieni światła. Od ponad 70 lat, kształt Aviatorów nie uległ zmianie.
Kultowe modele
Kolejnym modelem wyprodukowanym pod marką Ray-Ban, był model Shooters, ze szkłami ułatwiającymi widzenie we mgle. Nowe okulary stworzono z myślą o wędkarzach czy osobach zajmujących się polowaniem. W 1952 roku powstał kultowy już model Wayfarer. Wzór o prostej konstrukcji jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych ikon w historii okularów. Osiągnął ogromny sukces, głównie dzięki popularności, jaką zaskarbił sobie wśród gwiazd Hollywood. Okulary lansowały takie gwiazdy jak Marilyn Monroe, Peter Fonda i James Dean.
Za sprawą przemysłu filmowego, konsumenci poza praktycznym zastosowaniem, zaczęli widzieć w okularach modny dodatek. Modele Ray Ban pojawiają się w wielu znanych produkcjach np. w filmie „Śniadanie u Tiffaniego”, widzimy w nich Audrey Hepburn. W latach 70 marka zaczęła wprowadzać sportowe modele. Pojawiły się okulary do wspinaczy górskich, które miały chronić oczy przed światłem odbijającym się od śniegu. Okulary Ray-Ban posiadały lustrzaną powłokę i dodatkowo boczne osłony. Dodatkowo producenci zaproponowali okulary korekcyjne w kształtach dostępnych modeli okularów przeciwsłonecznych. Szczególną popularnością cieszyły się ikoniczne Aviator czy Wayfarer.
Obecnie jednym z najpopularniejszych modeli okularów Ray Ban, poza Aviator czy Wayfarer, jest model Clubmaster. Swoją premierę miał w 1986 roku. Okulary kształtem są zbliżone do modelu Wayfarer. Dolna cześć oprawy jest lżejsza, dzięki dodaniu cienkiego metalu. Clubmastery podobnie jak pozostałe modele, rozsławili aktorzy na dużym ekranie, np. Kevin Costner w filmie „JFK” czy Tom Hanks w „Złap mnie, jeśli potrafisz”.
Na tak ogromną popularność okularów Ray- Ban wpłynął nie tylko przemysł filmowy. Okulary łącza w sobie prostotę i niebanalny styl. Modele tej marki nieustannie cieszą się zainteresowaniem i pożądaniem. We względu na swoją popularność są też najczęściej podrabianymi okularami na świecie, dlatego warto kupować je z pewnego źródła.