Właśnie wpadłaś na pomysł, że zaczniesz tworzyć biżuterię? A może nic nie wychodzi Ci tak dobrze, jak tworzenie albumów na zdjęcia – spersonalizowanych, wyjątkowych. A może zawsze miałeś lub miałaś smykałkę do szycia na maszynie albo dziergania? To, co stworzysz podoba się Twoim znajomym i rodzinie, dlatego zaczynasz zastanawiać się, czy nie zacząć na tym zarabiać. Tylko jak powinna wyglądać promocja handmade w internecie?
Na wstępie chcę Ci powiedzieć, że łatwo nie będzie. Masz wokół siebie dużą konkurencję. Tutaj broni się nie tylko sam produkt. Musisz zadbać o to, aby inni chcieli go mieć. Musi być fajny, musi…no właśnie, co?
Zadbaj o opakowanie!
Opakowanie jest ważne, jak nigdy wcześniej. To ono może być znakomitym wyróżnikiem, którego próżno szukać u konkurencji. Może więc zaczniesz wysyłać swoje produkty nie w kartonowym, zwykłym pudełku, a na przykład takim wyścielonym siankiem, miękkim materiałem, zwiniętymi kulkami papieru, na którym napisałaś coś do odbiorcy, a może wystarczy tylko oryginalna pieczątka? Zapamiętaj – opakowanie Cię wyróżni.
Spersonalizowany liścik
Wiele sklepów oferujących produkty handmade, jak również projektantów dba o to, aby dotrzeć do klienta jak najbardziej osobiście. Na pewno nie dostarczysz zamówionego produktu klientowi z drugiego końca Polski, ale jeśli okazuje się, że zamawiający mieszka w Twojej dzielnicy, to czemu nie? Nawiążesz relację. Temu z drugiego końca Polski możesz dołączyć do produktu spersonalizowany liścik. Teraz odręcznie przygotowane pozdrowienia, podziękowania za zakup są bardzo dobrze postrzegane.
Spersonalizowany mail
Do granic możliwości, jeśli masz mało zamawiających. Oczywiście przy większej liczbie może być z tym problem. Dlatego powinieneś zadbać o jak najbardziej spersonalizowany automatyczny mail po dokonaniu zamówienia, otrzymaniu paczki, czy kilka tygodniu po zakupie, aby spytać, czy produkt się podoba. To dla Ciebie cenne informacje. Dla klienta również. Mówią mu, że o nim pamiętasz, że traktujesz indywidualnie.
Ciekawy produkt
To ważne. Trudniej będzie się przebić projektantom, którzy tworzą kolczyki w stylu sutasz. Łatwiej twórcom ręcznie robionych pluszaków o nietypowych kształtach, poduszkom z ciekawymi napisami, czy innym produktom, które powiedzą za właściciela – patrz, jestem wyjątkowy! Zobacz, jak działa np. Pluszektorium.
Podziel się, za darmo
Jeśli nie masz pieniędzy na promocję, a jedynymi Twoimi zasobami są produkty, które tworzysz, spróbuj wysłać je osobom, które potencjalnie mogą ich potrzebować. Albo ich bliscy. W tym wypadku świetnym targetem są osoby, które w mediach społecznościowych mają duże zasięgi, ich zdanie jest ważne dla innych.
Wpis powstał we współpracy z decobazaar.com – sklepowi z produktami handmade!