Obecnie możemy korzystać z bardzo wielu, łatwo dostępnych środków, metod i technik reklamy. Niezależnie od wielkości i branży, w której nasza firma działa, każdy znajdzie coś dla siebie. Zupełnie nowe możliwości reklamowania swojej działalności daje także internet. Odpowiednio wykorzystany pozwala dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców za relatywnie małe pieniądze. Stał się on tubą dla wykorzystywania wielu tradycyjnych metod reklamy, które przeniosły się z radia, telewizji czy prasy. Oto krótki przegląd ciekawych form reklamy, jakie można wykorzystać do promocji swojej działalności.
Reklama ambientowa
Jest wariacją na temat standardowej reklamy outdoorowej, czyli głównie bilbordów, plakatów czy city lightów. Badania pokazują, że przywykliśmy już do tradycyjnych bilbordów i nie zwracamy już na niej większej uwagi. Nawet jeśli je widzimy, zwykle nie zapamiętujemy zawartych na nich przekazów czy informacji. Dlatego też reklama ambientowa skupia się na nietypowej formie. Mogą być to bilboardy o niestandardowym kształcie, czy city lighty w których wykorzystano wyraźnie niepasującą do otoczenia grafikę, a czasami nawet całe, interaktywne instalacje. Dobrym przykładem reklamy ambientowej jest postawiony przez Coca-colę automat w centrum Singapuru. W przeciwieństwie do zwykłej maszyny wydawał on napój nie po wrzuceniu drobnych pieniędzy, ale po przytuleniu.
Marketing szeptany
Inną, znaną od dawna metodą reklamy jest marketing szeptany. Koncentruje się on nie tyle na samym produkcie, czy marce, ale na jego użytkownikach. Stosując marketing szeptany próbujemy przekonać użytkowników do polecania produktu lub usługi swoim znajomym oraz budowania pozytywnej opinii o nim. Działaniami wspomagającymi tego typu sposób reklamy może być utworzenie programu lojalnościowego lub partnerskiego, gdzie mogą oni otrzymywać nagrody i zniżki za długie użytkowanie lub polecanie marki.
Reklama wirusowa
Choć jej definicja nie jest wszystkim znana, każdy potrafi podać przykłady takiej reklamy. Są to głównie chwytliwe hasła, które rozprzestrzeniają się szybko niczym wirus, a niekiedy także wchodzą do użycia w codziennym języku. Jako najbardziej znane wzory można wskazać „no to frugo”, „żubr czeka za rogiem”, czy też „świstak siedzi i zawija sreberka”.
Razem z rozpowszechnieniem się internetu reklamą wirusową stały się także filmiki, które rozsyłane i udostępniane są przez użytkowników na portalach społecznościowych. Przykładem wirusowego filmiku może być reklama Volvo z udziałem Jean Claude Van Damma.
Sponsoring i patronat medialny
Również znaną, choć niekiedy niedocenianą formą marketingu jest sponsorowanie wydarzeń lub obejmowanie ich patronatem medialnym. Jako wydarzenie można tutaj rozpatrywać zawody sportowe, imprezy kulturalne takie jak koncerty oraz wystawy, ale także na przykład promocje książek czy filmów. Generuje to pewne koszty, jednak znacznie pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku marki zgodnego z zasadami CSR.
Gadżety reklamowe
Zna je prawie każdy – długopisy, smycze, kubki czy torby ozdobione logiem firmy lub nazwą produktu. Są nie tylko praktyczne dla użytkowników, czyli klientów, ale także pomagają w promowaniu marki – podkreśla EasyB2B.pl, które oferuje gadżety reklamowe.
Istotne jest by dobrać gadżet reklamowy odpowiedni dla naszych klientów – wtedy mamy pewność, że osiągnie on maksymalny skutek.