SEO robi w ostatnim czasie coraz większą karierę. Pod tajemniczym skrótem kryje się nazwa oznaczająca z języka angielskiego pozycjonowanie stron w Internecie. Pozawala to na osiągnięciu przez konkretny serwis internetowy jak najwyższej, a więcej jak najlepiej zauważalnej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych. Aby jednak prowadzić skuteczne SEO, należy pamiętać o kilku pomocnych przy tym chwytach.

Kilka faktów o SEO

Pozycjonowanie stron w Internecie, czyli SEO, zmierza ku osiągnięciu przez konkretny serwis internetowy jak najwyższej, a co za tym idzie jak najlepiej zauważanej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych. Najlepsze pozycje to pozycje od 1 do 3, dobre pozycje to pozycje od 4 do 10, średnie pozycje to pozycje od 11 do 20, złe pozycje to pozycje od 21 do 30, najgorsze pozycje to pozycje od 30. Chodzi o to, że szukając czegoś w Internecie, wchodzimy przeważnie na te strony, które wyświetlają się na najwyższych pozycjach. Tak oto na przykład firma turystyczna chcąc wybić się na rynku turystycznym, zatrudnia specjalistów od marketingu internetowego, którzy robią wszystko, aby jak najlepiej wypozycjonować stronę tej właśnie firmy.

Chwyt 1 dla SEO – pamiętać o SEO on-page

Na SEO składają się SEO on-page oraz SEO off-page. SEO on-page to nie tyle pozycjonowanie strony w Internecie, ile jej optymalizacja, polegająca na działaniach marketingowych danej strony internetowej właśnie na tej stronie internetowej. Buduje się to przez czynniki techniczne strony, kod HTML strony oraz treść na stronie. Treść na stronie stanowią w głównej mierze teksty, które powinny trzymać poziom.

Chwyt 2 dla SEO – pamiętać o SEO off-page

Jak wspomniano, oprócz SEO on-page występuje SEO off-page. SEO off-page to typowe pozycjonowanie strony w Internecie, polegające na działaniach marketingowych dotyczącej danej strony internetowej na innych stronach internetowych. Buduje się to przez popularność, autorytet, social media oraz linkowanie. Linkowanie odbywa się na zasadzie wstawiania tekstów na promującą stronę z odnośnikiem do promowanej strony.

Chwyt 3 dla SEO – tworzyć teksty SEO friendly

Teksty SEO friendly uchodzą za optymalne pod pozycjonowanie stron w Internecie. Z jednej strony budują treść samej strony, a z drugiej strony budują linki na innych stronach do tej strony. Tekst SEO friendly powinien zawierać odpowiedni tytuł, odpowiednie słowa kluczowe, odpowiednią ilość tekstu, odpowiednią jakość tekstu oraz wzbogacenie treści przez foto, audio, wideo i inne multimedia.

Chwyt 4 dla SEO – robić SEO na serwisach społecznościowych

Życie wirtualne stanowi w obecnych czasach odbicie życia realnego, a zatem to, co dzieje się na serwisach społecznościowych, w sporej mierze odbija to, co dzieje się w życiu. Najbardziej znane serwisy społecznościowe to między innymi: Facebook, Yahoo, Twitter, Instagram, Pinterest, My Space, Snapchat, Linked In, Golden Line oraz Google +. Chcąc pozycjonować stronę w Internecie nie wolno więc zapominać o odnośnikach na nią na serwisach społecznościowych. Nie chodzi jedynie o wstawianie na nie samych tekstów z linkami, ale również o udostępnianie, lajkowanie i komentowanie, co powoduje wzrost popularności linkowanej strony.