Show-biznes to jeden z najbardziej opłacalnych interesów. Obecnie wśród szalenie dochodowych branży show-biznesu wylicza się: film, muzykę, reklamę, modę, modeling, pornografię oraz dziennikarstwo rozrywkowe. Co ciekawe, niektóre z tych branży, jak film czy muzyka, narodziły się jako sztuka, która ewoluowała i okazała się fantastycznym źródłem pieniędzy, stając się poniekąd rzemiosłem dla show-biznesu.
Film
Dziedzina sztuki i show-biznesu określana jako film lub kino stanowi przysłowiową złotą żyłę dla przemysłu. Rocznie w Hollywood kręci się mniej więcej 500 filmów, które uzyskują dochód niemal 11 bilionów dolarów. Studio filmowe finansuje powstawanie filmu, które generuje dla niego pieniądze. Zyski pochodzą przede wszystkim z wyświetlania filmu w kinie, a ponadto z płyt dvd, emisji w telewizji, czy projekcji w czasie festiwali. Studio filmowe z tych pieniędzy opłaca promocję filmu w postaci 20%, tworzenie filmu w postaci 17%, dystrybucję filmu w postaci 10% oraz aktorów grających w filmie w postaci 7%. Efektem tego studio filmowe wydaje 55% dochodów, a pozostałe 45% stanowi jego przychody. Zdarza się jednak, że zamiast zysków film powoduje straty, bo wydaje się na niego więcej pieniędzy, niż się na nim zarobi – to jednak naprawdę nieliczne sytuacje, bo przeważnie zarabia się więcej, niż wydaje. Krainę kina stanowi Ameryka, a ściślej Hollywood, które dominuje w tworzeniu filmów. Na filmie Stany Zjednoczone zarabiają rocznie 11 bilionów dolarów, Europa i Kanada 10 bilionów dolarów, Azja 7 bilionów dolarów, a Ameryka Łacińska 3 biliony dolarów. Najpopularniejsze studia filmowe to: The Warner Bros tworzące 21% filmów, Paramount tworzące 14% filmów, Sony/Columbia tworzące 14% filmów, 20th Century Fox tworzące 13% filmów, Buena Vista tworzące 11% filmów oraz Universal tworzący 7 % filmów.
Muzyka
Muzyka to dziedzina sztuki a jednocześnie branża show-biznesu. Aby muzyka okazała się nie tylko źródłem artystycznych doznań, ale również źródłem pieniędzy, trzeba nie tylko grać na instrumencie lub śpiewać, ale nagrywać, wydawać i promować. To świat wielkich pieniędzy, za które kupuje się sławę, uznanie i przeważnie luksusowe życie.
Reklama
Na nic zdałoby się tworzenie filmów, muzyki lub czegokolwiek, gdyby nie reklama. Reklama stanowi informację połączoną z komunikatem perswazyjnym skłaniającym do kupna jakiegoś produktu, skorzystania z jakichś usług lub poparcia określonych spraw. Reklamą zajmują się większe i mniejsze agencje reklamowe, a także agencje marketingu internetowego zajmujące się nie tyle promocją klienta ile pozycjonowaniem stron klienta w internecie. Reklama pochłania wielkie pieniądze, ale jednocześnie wielkich pieniędzy dostarcza.
Moda
Pewne trendy pojawiają się i znikają, ale zawsze robią trzęsienie ziemi i każdy za nimi podąża. Moda stanowi potrzebę naśladowania innych i identyfikowania z innymi przez jakąś konkretną osobę, co wyraża się głównie w ubiorze. Za panujące trendy odpowiadają najwięksi projektanci mody i największe domy mody, a z czasem dyktowane przez nich kanony trafiają do sklepów sieciowych i opanowują świat. Moda to łańcuch przyczynowo-skutkowy, który nabija wielkie pieniądze.
Modeling
Modeling to czynności związane z pozowaniem i udziałem w różnego rodzaju pokazach, zwłaszcza w dziedzinie mody. Modelingowi zarzuca się, że traktuje osoby przedmiotowo, a nie podmiotowo, bo promuje jedynie młodych i pięknych. Przemysł modelingu mnoży pieniądze na zasadzie służenia bogatym klientom, na przykład wielkim domom mody lub wielkim agencjom reklamowym.
Pornografia
Pornografia to wizerunki, głównie filmy, o charakterze seksualnym, które wywołują podniecenie seksualne. Pornografii podobno nikt nie ogląda, ale na pewno każdy to robi i tak. Świadczą o tym olbrzymie pieniądze pochodzące z przemysłu porno obecnego zwłaszcza w internecie.
Dziennikarstwo rozrywkowe
Dziennikarstwo to działalność polegająca na zbieraniu i upublicznianiu informacji za pomocą środków masowej komunikacji lub portali społecznościowych. Jedna z gałęzi dziennikarstwa to dziennikarstwo rozrywkowe skupiające się na świecie show-biznesu. Stanowi ono dla niego swoistą promocję, a jednocześnie zarabia na jego popularności.